Trenger du en strategi for

Sosiale medier?

Og hva skal innholdet bestå av?

Bruken av sosiale medier har endret seg betydelig de siste årene – og den fortsetter å endre seg.

Vi ser at mange bedrifter har stort potensiale i å kommunisere med kundene sine på sosiale plattformer og være til stede der brukerne er.

Å finne en god plan for sosiale medier innebærer å

  • identifisere målgruppe(r),
  • velge plattform(er),
  • planlegge og produsere innhold og
  • jobbe aktivt med kommunikasjon.

Å jobbe strategisk med sosiale medier styrker merkevaren, omdømmet og synligheten. Man har mulighet til å nå ut til mange der målgruppen er, bygge et fellesskap av følgere, skape dialog og relasjon. Å være tilstede i sosiale medier er med på å øke trafikken til nettsiden, som igjen kan gi økning i salg og inntekter.

En strategi for sosiale medier er kanskje den mest effektive måten for bedrifter å oppnå sine overordnede mål, enten det er å øke salget, bygge merkevarelojalitet, øke synlighet eller skape relasjon til kundene.

Målet med sosiale medier

Målet med digital markedsføring i sosiale medier og annen digital markedsføring

  • er å nå ut til målgruppen på en effektiv måte,
  • øke synligheten til virksomheten eller produktet,
  • bygge merkevarebevissthet,
  • drive trafikk til nettstedet,
  • generere leads og
  • øke salg og konverteringer.