Trenger du en strategi for

Sosiale medier?

Og hva skal sosiale medie-innholdet bestå av?

Bruken av sosiale medier har endret seg betydelig de siste årene – og den fortsetter å endre seg.

Vi ser at mange bedrifter har stort potensiale i å kommunisere med kundene sine på sosiale plattformer og være til stede der brukerne er.

Å finne en god plan for sosiale medier innebærer å
  • identifisere målgruppe(r),
  • velge plattform(er),
  • planlegge og produsere innhold og
  • jobbe aktivt med kommunikasjon.

Å jobbe strategisk med sosiale medier styrker merkevaren, omdømmet og synligheten. Man har mulighet til å nå ut til mange der målgruppen er, bygge et fellesskap av følgere, skape dialog og relasjon. Å være tilstede i sosiale medier er med på å øke trafikken til nettsiden, som igjen kan gi økning i salg og inntekter.

En strategi for sosiale medier er kanskje den mest effektive måten for bedrifter å oppnå sine overordnede mål, enten det er å øke salget, bygge merkevarelojalitet, øke synlighet eller skape relasjon til kundene.

Målet med sosiale medier og digitale markedsaktiviteter

Målet med digital markedsføring i sosiale medier og annen digital markedsføring

  • er å nå ut til målgruppen på en effektiv måte,
  • øke synligheten til virksomheten eller produktet,
  • bygge merkevarebevissthet,
  • drive trafikk til nettstedet,
  • generere leads og
  • øke salg og konverteringer.

Vi lærer deg hvordan du kan analysere og bruke data, utvikle strategier og benytte digital teknologi til å kommunisere på nye, effektive måter. Vi viser hvordan du kan planlegge, gjennomføre og analysere strategier for kommunikasjon og markedsføring til ulike formål, som eksempelvis reklamekampanjer.

Vi ser at mange bedrifter har stort potensiale i å kommunisere med kundene sine på sosiale plattformer – og være til stede der brukerne er.

OFTE STILTE SPØRMÅL OM SOSIALT MEDIEBYRÅ

DigiPoint Solution jobber med digital markedsføring for deg!

Et sosialt mediebyrå tilbyr markedsførings-, reklame-, design- eller influencer-partnerskapstjenester for plattformer som TikTok, Facebook, Instagram og LinkedIn på en engangs- eller løpende basis.

Et sosialt mediebyrå hjelper bedrifter med å nå sine sosiale mediemål ved å utvikle tilpassede strategier, produsere relatert innhold, designe visuelt innhold, bygge online relasjoner og spore nettverksytelse.

Sosiale medieselskaper kan tilby flere tjenester, inkludert:

  • Markedsføringstjenester for sosiale medier
  • Annonsetjenester på sosiale medier
  • Designtjenester for sosiale medier
  • Influencermarkedsføringstjenester
  • I noen tilfeller vil de tilby spesialiserte tjenester, som for:

E-handel
Franchising
Bedrifter
Sosiale medier nettverk, som TikTok, Instagram, Facebook og LinkedIn mfl.
Hvilke tjenester et sosiale mediefirma tilbyr vil avhenge av virksomheten deres. Vanligvis foretrekker bedrifter firmaer som tilbyr alt fordi det sparer dem tid og bryet med å ansette et annet sosialt medieselskap.

Hvor mye et byrå for sosiale medier koster, avhenger av hva man søker etter av tjenester og derfor tilbys ofte pakker av innhold og strategier. Vanligvis vil bedrifter investere kr 5 000 til 200 000 per måned for sosiale medier markedsføring og reklametjenester. Kostnadene handler også i stor grad om den erfaringen markedsføreren besitter og omfanget av kampanjene/strategiene.

  • Tidsbesparelse

Gi tidkrevende oppgaver til ditt sosiale medieselskap og få mer tid til kjernevirksomheten. I stedet for å sjekke Twitter daglig eller overvåke Facebook-meldingene dine, vil ditt pålitelige byrå gjøre det. DigiPoint Solution, for eksempel, gir våre kunder et dedikert team som kjenner bedriften.

  •  Level-up strategier med eksperter

Når du benytter et byrå for administrasjon av sosiale medier, ansetter du personer som jobber med dette til daglig. I et byråmiljø har ansatte blitt opplært i alt som har med sosiale medier å gjøre, og er godt kjent med hvordan de kan anbefale de riktige tjenestene for å gi deg de resultatene du leter etter.

Byrået vil kunne anbefale hvor mye du bør bruke på annonser,  vil kunne skrive innhold som er rettet mot målgruppen din. Ofte vil det også lage en innholdskalender for sosiale medier for å sikre at profilene dine alltid inneholder oppodatert, nyttig og relevant informasjon.

Dette vil forhindre at du trenger å lære alt om sosiale medier.

  • Vi har  tilgang til avansert programvare og verktøysett

Vi betjener mange kunder, noe som betyr at vi ønsker å ha de beste verktøyene og ressursene for å sikre at vi gir de beste resultatene til oppdragsgiver. Vi har tilgang til analyseverktøy, annonseplattformer og mer, noe som betyr at du aldri trenger å bekymre deg for oppfølgingen av din sosiale medieprofil.

  •  Forbedre sosiale mediers ROI (Return of Investment)

Hvis du sitter på gjerdet om å benytte et sosialt mediebyrå for virksomheten din, er poenget – vi vil gi deg resultater som oppveier det du betaler for.  Annonser i sosiale medier er ekstremt kostnadseffektive, noe som betyr at de også har høy avkastning. Dette betyr at du ikke kaster penger, og i stedet bruker dem på en markedsføringsstrategi som virkelig kan gi mer inntekter for bedriften din.

Vi hjelper deg gjerne. Ta kontakt.

Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.