Trenger du en strategi for
Sosiale medier?
Og hva skal sosiale medie-innholdet bestå av?
Bruken av sosiale medier har endret seg betydelig de siste årene – og den fortsetter å endre seg.
Vi ser at mange bedrifter har stort potensiale i å kommunisere med kundene sine på sosiale plattformer og være til stede der brukerne er.
Å finne en god plan for sosiale medier innebærer å
- identifisere målgruppe(r),
- velge plattform(er),
- planlegge og produsere innhold og
- jobbe aktivt med kommunikasjon.
Å jobbe strategisk med sosiale medier styrker merkevaren, omdømmet og synligheten. Man har mulighet til å nå ut til mange der målgruppen er, bygge et fellesskap av følgere, skape dialog og relasjon. Å være tilstede i sosiale medier er med på å øke trafikken til nettsiden, som igjen kan gi økning i salg og inntekter.
En strategi for sosiale medier er kanskje den mest effektive måten for bedrifter å oppnå sine overordnede mål, enten det er å øke salget, bygge merkevarelojalitet, øke synlighet eller skape relasjon til kundene.
Målet med sosiale medier og digitale markedsaktiviteter
Målet med digital markedsføring i sosiale medier og annen digital markedsføring
- er å nå ut til målgruppen på en effektiv måte,
- øke synligheten til virksomheten eller produktet,
- bygge merkevarebevissthet,
- drive trafikk til nettstedet,
- generere leads og
- øke salg og konverteringer.
Vi lærer deg hvordan du kan analysere og bruke data, utvikle strategier og benytte digital teknologi til å kommunisere på nye, effektive måter. Vi viser hvordan du kan planlegge, gjennomføre og analysere strategier for kommunikasjon og markedsføring til ulike formål, som eksempelvis reklamekampanjer.